Vi pratar om att prata
Vi på Mankert Kommunikation kan kommunikation och särskilt investerarkommunikation!
Vi förstår hur olika investerarkategorier fattar beslut och vet vilken information de behöver för att fatta dessa. Olika investerargrupper behöver olika information som underlag för att fatta beslut. Vi hjälper er att ta fram information så att varje målgrupp får just den information som är värdefull för just deras beslut.
Vi vet hur våra klienter bäst når relevanta investerarkateogier. Olika investerarkategorier nås bäst på olika sätt. Vi vet hur våra kunder bäst kan nå ut till olika investerarkategorier. Vi hjälper våra kunder att besluta i vilka sammanhang de bäst och mest effektivt lyfter fram sitt budskap.
Vi hjälper våra klienter att ta fram information och besluta var informationen lyfts fram så att varje målgrupp får den information de behöver för att kunna fatta informerade beslut. Att tillse att olika investerarkategorier har tillräcklig information för att de ska kunna fatta informerade beslut är nyckeln till framgång på de finansiella marknaderna.
Våra medarbetare har erfarenhet av tusentals one-on-ones med bolag och investerare, hundratals seminarier med bolag och investerare, de har varit med i både bra och dåliga tider. Detta är erfarenheter som gör att vi kan investerarkommunikation och vet värdet av rätt kommunikation.
Vill du veta än mer om oss och hur vi kan hjälpa just dig?
Ring oss på 08-4638000 eller mejla på kontaktamig@mankertkommunikation.se

Efter att ha arbetat många år med att hjälpa bolags i deras kontakt med finansinstitut och investerare innan börsen och därefter under tiden på börsen växte en ide fram om många både noterade och onoterade bolag behöver en part med erfarenhet av alla delar i deras tillväxtresa på sin sida för att hjälpa dem i deras kontakter med kapitalmarknaderna. Vilka behov som finns beror också på i vilket stadie bolaget befinner sig, hur många aktieägare bolaget har, vilken typ av ägare som finns, vilken lista bolaget är noterat på o.s.v. På det sker en teknisk utveckling som också förändrar vart kommunikationen sker. Det uppstår frågor om investeringsanalys och eller uppdragsanalys o.s.v. Numera blir sociala medier en allt viktigare fråga för många bolag att förhålla sig till. Vad, var och när ska bolagen kommunicera. Hur ska vi få utrymme att kommunicera våra budskap? Traditionella fondbolag hamnar i samma frågeställningar. Konkurrensen om investerarnas uppmärksamhet är hård och utrymmet litet. Alla måste på olika vis arbeta för att ta plats. Vi är duktiga på dessa frågeställningar så vi beslöt oss för att starta ett bolag som enkom jobbar med att hjälpa våra klienter med det. Mankert Kommunikation.